سئو چیست و چرا اهمیت دارد؟

احتمالاً صد بار شنیده اید که بهینه سازی موتور جستجو (سئو) یک ابزار مهم برای بازاریابی دیجیتال است ، اما حتی اگر درک اساسی از آنچه در پی آن است ، داشته باشید ، هنوز ممکن است درک کاملی از این موجود پیچیده و چند وجهی نداشته باشید.

دیجیتال

SEO از چندین عنصر مختلف تشکیل شده است ، و دانستن اینکه آنها چیست و چگونه کار می کنند ، مهم است که بدانیم چرا سئو اینقدر مهم است. به طور خلاصه ، SEO قابل توجه است زیرا باعث می شود وب سایت شما قابل مشاهده تر شود ، و این یعنی ترافیک بیشتر و فرصت های بیشتر برای تبدیل چشم انداز به مشتریان.

فراتر از آن ، این نیز ابزاری با ارزش برای آگاهی از برند ، ایجاد روابط با آینده نگاری و قرار دادن خود به عنوان یک متخصص معتبر و قابل اعتماد در زمینه شماست. بنابراین بدون آزار و اذیت بیشتر ، در اینجا همه چیز شما باید درباره سئو بدانید و چرا در دنیای دیجیتال امروزی بسیار مهم است.

عناصر مهم سئو

کلید واژه ها

طولانی است روزهایی که کلمات کلیدی تنها تکنیک سئو بودند که دارای اهمیت بودند ، اما این بدان معنی نیست که آنها هنوز هم مهم نیستند. تفاوت در این است که امروزه کلمات کلیدی باید به خوبی مورد تحقیق و تحقیق و انتخاب دقیق و مورد استفاده قاطعانه در محتوای شما باشند تا بتوانند مؤثر باشند. اما کلمات کلیدی دقیقاً چیست؟ کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که چشم اندازها برای یافتن مطالب آنلاین از آنها استفاده می کنند ، و مارک های تجاری می توانند از آن استفاده کنند تا با مشتریانی که به دنبال محصولات و خدمات خود هستند ارتباط برقرار کنند.

هنگام جستجوی کلمات کلیدی ، مهم است که به دنبال افرادی باشید که میزان جستجوی بالایی دارند و رقابت کم دارند و کلمات کلیدی با دم کوتاه (مانند سگ) ، کلمات کلیدی با دم بلند (مانند توله سگ تریر برای فروش) و کلمات کلیدی محلی (مانند توله سگ های فروشی در بوستون) برای کار کردن در محتوای شما. همچنین می توانید از کلمات کلیدی برای بهینه سازی همه عناوین ، نشانی های اینترنتی و سایر عناصر سئو در صفحه خود استفاده کنید (بعداً درباره این مورد).

محتوا

محتوا بخش مهمی از سئو است زیرا این وسیله نقلیه ای است که شما برای دسترسی و جذب مخاطبان از آن استفاده می کنید. به عنوان مثال ، اگر صاحب مهد کودک هستید و می خواهید دید خود را افزایش دهید ، ممکن است یک سری وبلاگ درباره باغبانی ، انتخاب گونه های مناسب از گیاهان ، نکات در حال رشد و موارد دیگر منتشر کنید. هنگامی که شخصی که می خواست از باغبانی اطلاع داشته باشد ، به دنبال آن اطلاعات رفت ، وبلاگ شما پیش می آید ، و شما می توانید با ارائه اطلاعات ارزشمند ، با آن چشم انداز رابطه برقرار کنید. به عنوان مثال ، وقتی زمان خرید این گیاه پیش آمد ، شما اولین مهد کودک خواهید بود که به ذهن خطور کرد. محتوای امروز باید آموزشی ، اما جالب ، مرتبط ، جذاب و اشتراکی باشد. محتوا به اشکال مختلفی ارائه می شود ، از جمله:

     

  • محتوای صفحه وب
  •  

  • فیلم ها
  •  

  • وبلاگ ها
  •  

  • اینفوگرافیک
  •  

  • پادکستها
  •  

  • عکسهای سفید و کتابهای الکترونیکی
  •  

  • پست های رسانه های اجتماعی
  •  

  • لیست های محلی

SEO خارج از صفحه

SEO خارج از صفحه شامل شیوه های بهینه سازی خارجی است که به جای آن روی سایت شما اتفاق می افتد. تکنیک اصلی مورد استفاده برای SEO خارج از صفحه ، ایجاد Backlink است زیرا لینکهای با کیفیت به سایت شما از سایتهای خارجی به موتورهای جستجو می گویند سایت شما با ارزش و با کیفیت است و این اقتدار را ایجاد می کند.

Backlink

تاکتیک های زیادی برای ایجاد Backlink وجود دارد ، و برخی از بهترین روش های فعلی شامل وبلاگ نویسی میهمان ، ایجاد تعداد زیادی اینفوگرافیک است که به اشتراک گذاشته می شود ، و ذکر تأثیرگذار در محتوای شما.

SEO محلی

جستجوگرهای محلی از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند زیرا بیشتر و بیشتر افراد از دستگاه های تلفن همراه برای جستجو استفاده می کنند. این روزها ۵۷٪ از کل جستجوها از طریق تبلت و تلفن های هوشمند انجام می شود و نیمی از این جستجوها دارای هدف محلی هستند.

اگر به عنوان مثال صاحب یک رستوران هستید ، پس از آن سئو محلی اطمینان می دهد که وقتی افراد منطقه شما به دنبال بهترین رستوران های شهر می گردند ، به سایت شما می آیند. در کنار استفاده از کلمات کلیدی محلی ، سایر شیوه های محلی سئو شامل ادعای لیست دایرکتوری ها ، ایجاد صفحات خاص برای سایت شما و ایجاد صفحات برای مشاغل شما در گوگل My Business ، گوگل+ و گوگل Maps می باشد.

بازاریابی موتور جستجو

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) به تلاشهای بازاریابی پولی اشاره دارد و شامل مواردی مانند تبلیغات بومی ، گوگل AdWords ، تبلیغات رسانه های اجتماعی ، پرداخت به ازای هر کلیک ، تبلیغات خرید گوگل ، تبلیغات نمایش و سایر موارد می شود.

اگرچه SEM معمولاً جزء اصلی یک استراتژی جامع SEO نیست ، اما جایگاه خودش را دارد زیرا می تواند به شما در رسیدن به مخاطبان جدید و بسیار هدفمند کمک کند.

درک اهمیت سئو برای مشاغل مدرن

قابلیت مشاهده و رتبه بندی

یکی از مهمترین کارکردهای SEO ، افزایش دید است ، به این معنی آسانتر کردن چشم اندازها برای جستجوی چشم اندازهاچیزی که شما باید ارائه دهید قابلیت مشاهده مستقیماً با رتبه شما مرتبط است.

هرچه در صفحه نتیجه موتور جستجو (SERP) رتبه بالاتری داشته باشید ، احتمال دیدن شما و کلیک کردن به سایت شما احتمال بیشتری دارد. هرچه تلاشهای سئو شما موثرتر باشد ، رتبه شما بالاتر خواهد بود و دید شما نیز بهتر خواهد بود ، به ویژه وقتی مهم است که توجه داشته باشید که یک چهارم از کاربران وب هرگز روی اولین SERP کلیک نمی کنند.

ترافیک وب

افزایش ترافیک وب یکی از اهداف اصلی SEO است و شما هنگام افزایش دید و رتبه بندی ، ترافیک را افزایش می دهید. برای لحظه ای این موضوع را در نظر بگیرید: تقریباً ۳۳٪ از کلیک ها به صفحه رتبه اول می روند و پنج لیست اول بیش از ۷۵٪ از کلیه کلیک ها را به دست می آورند.

اگر می خواهید وب سایت خود را از طریق موتور جستجو پیدا کنید ، پس به شیوه سئو نیاز دارید که به شما کمک می کند در بین پنج موقعیت برتر و در ایده آل شماره یک قرار بگیرید.

اختیارات

مفهوم اقتدار در SEO نسبتاً جدید است ، اما برای موتورهای جستجو اهمیت بیشتری پیدا می کند زیرا برای کاربران وب اهمیت بیشتری پیدا می کند. در اصل ، اقتدار بدان معنی است که وب سایت شما قابل اعتماد ، با کیفیت بالا ، مرتبط است و چیزی برای ارائه دارد. هرچه سایت شما اقتدار بیشتری داشته باشد ، رتبه شما بالاتر خواهد بود و چشم انداز بیشتری برای اعتماد به برند شما بیشتر خواهد شد.

ایجاد یک تجربه بهتر بازدید کننده

یکی دیگر از دلایل مهم سئو به این دلیل است که تمام مدت زمانی که شما در تولید محتوای عالی قرار می دهید و بهینه سازی سایت خود را با SEO درون صفحه ، قابلیت استفاده سایت شما را بهبود می بخشد ، و این یک تجربه مشتری یکپارچه و مثبت ایجاد می کند.

به عنوان مثال ، هنگامی که شما اقدام به پاسخگویی سایت خود می کنید ، این امکان را برای همه بازدید کنندگان موبایل شما و همچنین افرادی که از لپ تاپ یا دسک تاپ بازدید می کنند ، قابل استفاده خواهد کرد. به همین ترتیب ، با افزایش سرعت بارگذاری صفحه ، میزان گزاف گویی خود را کاهش داده و بازدید کنندگان را ترغیب می کنید تا مدت بیشتری در سایت خود بگذرانند. تقریبا ۵۰٪ از مصرف کنندگان انتظار دارند که یک صفحه در عرض دو ثانیه بارگیری شود و هرچه مدت زمان بار بیشتر باشد ، میزان گزاف گویی بیشتر و تبدیل شما پایین تر است.

موبایل

رشد

در پایان ، دلیل نهایی سئو ضروری است که می تواند به شما در رسیدن به بسیاری از اهداف تجاری خود کمک کند. سئو می تواند به شما در ایجاد روابط بهتر با مخاطبان خود ، بهبود تجربه مشتری ، افزایش اقتدار خود ، هدایت افراد بیشتر به سایت شما کمک کند ، به شما امتیاز بیشتری برای رقابت و افزایش تبدیل ها می دهد ، این یعنی فروش بیشتر ، مشتریان وفادارتر و بیشتر. رشد برای تجارت شما

موتورهای جستجو قابل خراب شدن هستند

نکته آخر که قابل ذکر است اینست که SEO بسیار مهم است زیرا موتورهای جستجو بی نقص هستند و اگر شما برای مقابله با خرابی های آنها اقدامی نکردید ، وب سایت شما قیمت آن را پرداخت می کند.

به عنوان مثال ، اگر یک سایت از ساختار پیوند مناسبی برخوردار نیست ، ممکن است موتورهای جستجو نتوانند سایت را به درستی خزیده و ایندکس کنند ، و این می تواند رتبه بندی را پایین بیاورد. علاوه بر این ، خطاهای کد نویسی می تواند موتورهای جستجو را به طور کامل مسدود کند ، بدون توجه به اینکه مدت زمان دیگری را برای سایر تلاشهای سئو قرار دهید ، رتبه سایت شما غیرممکن است. سایر مناطق مشترک که موتورهای جستجو می توانند با مشکل مواجه شوند عبارتند از:

     

  • صفحات تکراری
  •  

  • فرم ها
  •  

  • تصاویر ، فلش ، فایلهای صوتی ، فیلم و سایر محتوای غیر متنی
  •  

  • زبان و معناشناسی