نحوه ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا

آیا در مورد بهترین راه های بازاریابی مطالب خود تعجب کرده اید؟ با وجود کانال های مختلف زیادی که در آنجا وجود دارد ، حتی برای مجرب ترین حرفه ای کار دشواری است.

بهترین راه برای دستیابی به این کلمه به آنجا چیست؟ آیا باید به مرور زمان با همان پلتفرم بچسبید؟ از چند سیستم عامل باید استفاده کنید؟

اینها همه سؤالات معتبر هستند ، اما در حقیقت ، نیازی به پیچیدگی نیست. بخشی از استراتژی بی نظیر شما واقعاً مشخص خواهد کرد که مخاطبان شما چگونه با شما روبرو می شوند و درگیر می شوند. هر بستر اجتماعی و نوع محتوا یک زمینه آزمایش است و حتی بهترین بازاریاب ها نیز باید برخی اوقات آزمایش و خطا را تجربه کنند.

کلید این است که به جای گفتگو کردن در مورد یک محصول یا خدمات ، تعامل عمیق است.

پس از کجا شروع میکنی؟ خواندن نکاتی درباره نحوه حفظ استراتژی بازاریابی محتوای خود را ادامه دهید.
بازاریابی محتوا

چرا یک استراتژی محتوا ایجاد می کنید؟

اگر هر زمان را در حوزه دیجیتالی گذرانده اید ، احتمالاً می دانید که بین تمام سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ، لیست های ایمیل ، وبلاگ های شخصی ، کتاب های الکترونیکی ، تصاویر سفید ، فیلم ها و غیره ، محتوای زیادی وجود دارد که در آن شناور می شوید. آنلاین وجود دارد و حقیقت این است که تنها بخش کوچکی از آن هرگز خوانده می شود.

دیجیتال

به طور کلی ، محتوا “چیزهای” بازاریابی است که در بالای قیف شناور است و بنابراین بیشتر به سمت تولید سرب و آگاهی از برند نسبت به تبدیلهای واقعی محور است. بخشی از نکته ایجاد استراتژی قبل از زمان این است که اطمینان حاصل کنید که هرچه ایجاد می کنید بهترین شانس دستیابی به مخاطبان شما را دارد.

از چه نوع محتوایی باید استفاده کنید؟

آیا می دانید برای بیرون آمدن این کلمه از چه نوع محتوایی باید استفاده کنید؟ این امر به تعدادی از چیزها بستگی دارد ، از جمله اینکه از ابزارهای اجتماعی که استفاده می کنید ، محصول شما چیست و رفتارهای کلی مخاطبان شما. در اینجا مجموعه ای از چند نوع مختلف از محتوا وجود دارد که می توانید به راحتی آنها را تهیه و به اشتراک بگذارید.

مقالات وبلاگ

وبلاگ ها یکی از مؤثرترین و متنوع ترین انواع محتوا هستند و در صورت توسعه استراتژیک می توان آنها را با گذشت زمان و در کانالهای مختلف مجدداً مورد هدف قرار داد.

نکته مهم این است که شما باید به طور منظم منتشر کنید تا بتوانید از این طریق ترافیک ایجاد کنید – نیل پاتل توصیه می کند برای تولید سرب در ورودی مؤثر ، ماهانه حداقل شانزده پست ۱۰۰۰ یا بیشتر کلمه ارسال کنید. اگر می خواهید در زمینه مهارت های بلاگ نویسی پیشرو باشید ، برای شروع کار ، از برخی از نشانه های اصلی Copyblogger را بررسی کنید.

Audio

پادکست ها راه های خوبی برای بدست آوردن این کلمه برای کسانی است که صدا را ترجیح می دهند ، و همیشه می توانید مصاحبه را از طریق فیلم ضبط کنید و سپس از مؤلفه های صوتی برای جداگانه یا به عنوان پادکست استفاده کنید.

E-Books

کتابهای الکترونیکی برای ثبت نام در لیست سرب و لیست های پستی ، به ویژه برای ابزارهای دیجیتالی مانند SaaS و بسته های آموزشی مناسب هستند. آنها از وبلاگ ها جزئیات بیشتری دارند و به همین ترتیب برای مخاطب محور یادگیری عالی هستند

Videos</

تصاویری مانند این می توانند با ترکیبی از تصاویر و خطوط داستانی و داده ها چیزهای زیادی بگویند ، و همچنین در کانالهای مختلف رسانه های اجتماعی بسیار سازگار هستند. صرف قرار دادن کمی وقت و هزینه اضافی در یک فیلم عالی می تواند هنگام توزیع استراتژیک توجه زیادی را به شما جلب کند.

سند / برنامه / توزیع

شما می خواهید به بینش های موجود بپردازید و سعی کنید تعیین کنید که کدام یک از سیستم عامل های مختلف اجتماعی موثرترین است ، و سپس یک یا دو سیستم عامل اصلی را برای کار با محتوای خود انتخاب کنید. مطمئن باشید که مارک و محصول شما متناسب با کانال رسانه اجتماعی شما و همچنین جمعیتی است. به عنوان مثال ، شما بهتر است لباس های یوگا را در اینستاگرام و پینترست به اشتراک بگذارید ، حتی ممکن است از طریق یک بازاریاب تأثیرگذار ، و سپس در چیزی مانند لینکدین.

برای ارسال خودکار می توانید از برنامه ای مانند Hootsuite استفاده کنید ، اما مهم است که هنگام تست و اشتراک گذاری ، زبانه ها را حفظ کرده و موارد را به صورت دستی به روز کنید تا از بالای سر خود وارد نشوید. شما همچنین می خواهید مطمئن شوید که یک متخصص اجتماعی برای مشغله در زمان واقعی آماده است – فقط “ارسال” چندین بار در روز بدون تعامل در طولانی مدت در ایجاد روابط مؤثر نخواهد بود.

توزیع در سه مرحله انجام می شود: گزینه های خود را انتخاب کنید ، برنامه ای را تهیه کنید و محتوای خود را تبلیغ کنید.

در اینجا چند سؤال برای طرح استراتژی توزیع در نظر گرفته شده است:

     

  • اطلاعات جمعیتی کلیدی در هر یک از کانال های انتخابی شما چیست؟
  •  

  • هدف یا ارزش هر کانال چیست؟
  •  

  • هر کانال در چه شکلی از قالب رسانه ای رونق می گیرد؟
  •  

  • در چه ساعات روز پست می کنید؟
  •  

  • لحن و بهترین تمرین چیست؟
  •  

  • چه کسی دارید که مسئول این کانال است؟
  •  

  • تماس های شما برای انجام عمل چگونه است؟
  •  

  • چه KPI ها از یک استراتژی در حال انجام در اینجا پشتیبانی می کنند؟

به داستان صحیح بگویید

آیا شما فقط در مورد محصولات خود به مردم می گویید یا در واقع به مردم دلیل می دهید که باور کنند محصول شما می تواند بخش مهمی از زندگی آنها باشد؟

هدف از گفتن یک داستان عالی اضافه کردن معنا و یا ارزش ویژه به زندگی افراد است. شما باید از مارک خود در بین رقبا استفاده کنید و اینترنت مکانی وحشی است – کار سختی است! به همین دلیل است که باید با محتوای خود تأثیر بگذارید.

اما بسته به محصول شما ، نیازی به “عمیق” بودن نیست – کاری بسیار مختصر و طنزآمیز می تواند این ترفند را انجام دهد. همه اینها به جمعیت کلیدی شما بستگی دارد.

در اینجا چند ابزار برای کمک به شما در یافتن موضوعات آورده شده است:

     

  • Buzzsumo به شما کمک می کند بعد از گذاشتن اصطلاحات جستجو ، متوجه شوید که چه روندهایی پیدا می کند.
  •  

  • تولید کننده مبحث HubSpot به شما کمک می کند تا بعد از ایده گرفتن ، مباحث خاص تری در وبلاگ پیدا کنید.
  •  

  • ژنراتور CoSchedule Headline Generator به شما امکان می دهد تا ایده های خود را انتخاب کرده و ببینید که با استفاده از کلمات کلیدی و ساختار عنوان کلی ، در هنگام طوفان مباحث مختلف ، ایده های مختلفی را کسب می کنید.
  • ایده

اینها فقط برخی از ابزارهای بسیاری هستند که می توانید برای کمک به شما در تولید محتوا که دارای روند زیبا و به اشتراک گذاری است ، کمک کند.

با این حال همیشه به خاطر داشته باشید که محتوای شما در درجه اول باید برای مخاطب مفید باشد ، و از نظر ایده آل ، ارائه یک ROI بالا برای شما. تولید محتوا مانند ویدئو که مجدداً در کانالهای مختلف به اشتراک گذاشته می شود نمونه ای از چیزی است که می تواند ROI بالایی را به مرور زمان ارائه دهد.

بهینه سازی موتور جستجو

موقعیت کلی شما بر انواع و الگوهای ترافیکی تأثیر می گذارد ، و الگوهای ترافیکی شما نیز بر روی سئوی شما تأثیر می گذارد. همه یک خیابان دو طرفه است و بعضی اوقات قوانین با گذشت زمان تغییر می کنند. برای این منظور ، داشتن سئو در مورد شما می تواند چالش برانگیز باشد و داشتن یک وب سایت دوستانه برای جستجوگرها می تواند برای ساختن آن کمی طول بکشد (موتورهای جستجو گرایش به کسب و کارهای مستقر تر دارند).

اما جستجوگرها مهم برای یافتن جستجوها است ، بنابراین می خواهید موارد دیگری مانند موارد زیر را دنبال کنید:

     

  • پیوندها
  •  

  • فوق داده
  •  

  • کلمات کلیدی به موتورهای جستجو می گویند

هنگامی که شما در حال ساختن یک استراتژی محتوا هستید که با نام تجاری شما کار می کند ، باید این نکته را در نظر داشته باشید که این موضوع با برنامه بهینه سازی موتور جستجو (سئو) شما مطابقت دارد. شما می خواهید بازاریابی محتوا خود را بر روی مخاطبان متمرکز کنید ، و این باید واقعی باشد. با این حال ، شما همچنین می خواهید این مسئله را با تحقیق در مورد کلمات کلیدی مخلوط کنید تا اطمینان حاصل کنید که محتواهایی که ایجاد می کنید اگر این سیستم عامل اصلی شما باشد ، به ترافیک سایت شما می آورد.

در حالت ایده آل ، نباید این دو عنصر را سخت مخلوط کرد ، زیرا موتورهای جستجوگر مانند گوگل از محتوای با کیفیت حمایت می کنند. اما وقتی در واقع به نحوه عملکرد ترافیک و اجتماعی در اطراف موضوعات خاص و نقاط درد نگاه می کنید ، می توانید از این اطلاعات برای متناسب سازی مطالب خود استفاده کنید و مارک خود را حتی بیشتر متمایز کنید در حالی که اطمینان حاصل کنید وب سایت شما در جایگاه مناسبی قرار دارد.

مهم است که هر قطعه محتوا دارای یک Call-to-Action (CTA) باشد که مستقیم و متمرکز بر مارک باشد – در غیر این صورت ، محتوای شما به احتمال زیاد منجر به تولید نمی شود. اما نکته جالب در مورد بازاریابی اجتماعی این است که می توانید با این کار خلاقیت پیدا کنید. به جای اینکه فقط بگویید “این محصول را بخرید” ، می توانید یک کتاب الکترونیکی یا آزمایشی رایگان ارائه دهید تا به کاربران دسترسی داشته باشید و برای خود تصمیم بگیرند که آیا محصول یا خدمات شما با ارزش است یا خیر.

خلاقیت

ایده در اینجا ، دوباره ، نامزدی است. اطمینان حاصل کنید که CTA شما در ALL محتوا واضح ، خاص و مرتبط است.

شاخص های کلیدی عملکرد

با ساختن یک استراتژی بازاریابی محتوا ، مهم است که به شاخصهای اصلی عملکرد (KPI) متناسب با اهداف اصلی خود توجه کنید.

به عنوان مثال ، اگر محتوای زیادی را تولید می کنید که به طور خاص قصد تبدیل آن را دارد ، می خواهید روی نرخ تبدیل تمرکز کنید. اگر تمرکز شما نسل سرب است ، می خواهید به عنوان مثال ببینید که چند مورد از طریق یک قطعه محتوای خاص وارد شده است.

برخی از ایده ها:

     

  • برای اندازه گیری آگاهی از مارک: بازدید کنندگان ، بازدید از صفحه
  •  

  • برای اندازه گیری احتباس: مشترکان / لغو اشتراک ، نرخ گزاف گویی
  •  

  • نامزدی: لایک ، اشتراک گذاری ، بازتوییت ، نظرات

نکته اصلی در اینجا مشارکت و آگاهی از برند است. می توانید بگویید که چقدر محتوای آنها برای مخاطبانتان ارزش دارد ، چقدر جذاب هستند. بنابراین ، نظرات ، ثبت نام در لیست نامه های پستی و سهام اجتماعی نمونه هایی از مواردی هستند که در این مسیر اشاره می کنند.

شما می خواهید KPI های خود را اندازه گیری و نظارت کنید ، سپس یافته های خود را در استراتژی خود گنجانید.

افکار نهایی

برای ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا هیچ راه واحدی وجود ندارد – شما باید این کار را به گونه ای انجام دهید که با بودجه و اهداف تجاری خود مطابقت داشته باشد. با این حال ، نکته اصلی که باید در خاطر داشته باشیدکه ، با بازاریابی دیجیتال ، شما به دنبال تعامل و مکالمه هایی هستید که یک خیابان دو طرفه هستند. بنابراین ، شما می خواهید به آنچه واقعی مردم را به سمت مارک شما سوق می دهد ، توجه کنید.

آیا آنها متوجه شما هستند؟ آیا آنها مشغول خرید و خرید از شما هستند؟ چرا؟ هنگامی که مشتریان و مشتریان شما به صورت دلخواه به شما مراجعه می کنند ، این زمانی است که می دانید درست کار می کنید.